', {"client_storage":"none"});

Co trápí podnikatele v dnešní době?

Online marketing » Co trápí podnikatele v dnešní době?

14.2.2022, Mgr. Liliana Poláková

Mnoho podnikatelů mají existenční problémy nebo jsou "vyhořelí" a nevědí jak dál.

 Ze své dlouholeté praxe a mnoha rozhovorů s podnikateli, kteří se na mě obrací o radu, pozoruji obrovské napětí a vyhoření mnoha z nich. Podnikáni založili, buď že měli nápad anebo se naskytla příležitost. Ač byl důvod ten či onen, ocitli se v nelehké situaci, podnik neroste, přešlapují na místě, ale firemní úvěry platit musí. Podnikatele se nechtějí, a mnohdy ani nemohou, vzdát, nechtějí ohrozit rodinu, nemají se komu svěřit. Ocitli se v začarovaném kruhu.

Vize a procentuální růst

Krásné slovo, že, vize...? Ale co s ním, když žádnou vizi nemáte? Moudrá slova: „musíte mít vizi…“, „stanovte si o kolik % porostete v příštím roce…“. To jsou mylná tvrzení pro větší množství podnikatelů a hodí se spíše pro vrcholový management velkých firem, my zde hovoříme o malých a středních podnikatelích, kteří pracují od nevidím do nevidím a kladné výsledky se nedostavují.

Co tedy dělat, aby se firma hnula z místa směrem nahoru?

Mohla bych říci, postup je jednoduchý, stačí to či ono a peníze se pohrnou, ale ono tomu tak není. Je to běh na delší trať, a pokud se firma zastavila na místě, existuje mnoho důvodů proč tomu tak je. Představte si Vaši firmu jako ozubené kolečko, o které když se nestaráte, nepromazáváte, neutahujete, za čas se určitě opotřebuje a začne dřít. Stejně tak je to i s firmou. Struktura podniku je nastavená tak, aby fungovala od shora dolu a obráceně, a přinášela kladné výsledky. Pokud ale necháte firmu běžet, aniž byste jí „promazávali“ a „utahovali“, jednoho krásného dne se zadře, a možná i zastaví. Věnujte vnitřnímu chodu společnosti velkou pozornost! Začněte u zaměstnanců. Jaké máte personální obsazení? Odvádí efektivní práci? Jsou spokojení? Spokojený zaměstnanec je pro firmu velkým hnacím motorem, Vy můžete mít výše zmíněnou vizi, ale on jí uskuteční svým nasazením, odvedenou práci a plněním úkolů. O motivaci zaměstnanců budeme mluvit v příštím vydání. Dalším důležitým bodem je odbyt. Funguje zde vše správně? Odbavují se objednávky dle pořadí a v termínu? Řeší se reklamace a komunikuje se se zákazníkem? Nebo - li řeší se problémy okamžitě anebo se odsouvají do pozadí a hrnou se před sebou? Zanedbáním nebo ignoraci přání a potřeb zákazníků Vám přibudou negativní recenze, na ty dnes nakupující hledí a dají na ně.

A to určitě není všechno. Zmínila jsem pár problémů, proč firma nefunguje jak by měla a mohla, ale zajisté víme, že každá firma je jiná, abych posoudila co je špatně, poradila, nastavila a posunula firmu nahoru, neváhejte psát.

Komentáře

Antispamová ochrana: Je-li dnes středa, co bude zítra?

Online marketing

Nepřihlášený