Influencer marketing
Jak funguje a co Vám přinese

Jak funguje Influencer marketing a co přinese Vám?
Nejprve si řekneme kdo je to influencer. Tím může být známa osobnost, herec, modelka, sportovec, nebo člověk doposud neznámý, kteří si vybudovali na sociálních sítích rozsáhlé a aktivní publikum. Ne každá osobnost, která má velkou fanouškovskou základnu, je influencer. Může se jednat o osobnost, která má velký počet followerů ale neovlivní chování a hlavně nákupní rozhodování publika.
Co je influencer marketing?
Propagace Vašich produktů a služeb pomoci influencerů, nebo-li známých osobností, na sociálních sítích.kteří mají vliv na nákupní rozhodování publika. Spolupráce touto formou je levnější, jednodušší a s docela dobrými výsledky. Můžete domluvit spolupráci na bázi finanční odměny nebo barterové.
Představte si nějakou známou modelku, kterou sleduje velké množství fanoušků, kteří sledují jak se obléká, kde kupuje oblečení, obuti, ke kterému kadeřníkovi chodí, které kosmetické studio navštěvuje a ve kterém fitness centru cvičí. Vše, co jsem vyjmenovala, zajímá followery konkrétní modelky a chtějí se jí podobat, to znamená jediné, klikají na odkazy, které modelka šikovně umístila na svůj účet, a koupí si produkt či službu, kterou propaguje.
K čemu využijete influencer marketing?
Jednotný návod neexistuje ale správným výběrem influencera propagujete Vaší značku či službu a oslovujete velké množství nových uživatelů, potenciálních budoucích zákazníků. Vždy si pečlivě vybírejte. Nemůžete oslovit unfluencera, který má fanouškovskou základnu zaměřenou na sport, aby Vám propagoval autodopravu. Nebo jinak, určitě můžete, influencer to nějak vymyslí a za odměnu Vám službu bude propagovat, ale tím neovlivní nákupní rozhodování publika, nějaká doprava je nezajímá. To znamená, vybírejte správně.
Jak začít s influencer marketingem?
Připravte si kreativní strategii, která určí jak dosáhnout nejlepších cílů a zvolte rozpočet, který na dosažení cílů vynaložíte. Vyselektujte vhodné influencery, domluvte s nimi formu odměny a hlavně sledujte, zda v průběhu spolupráce se dostavují požadované výsledky.
Potřebujete více informací? Nevíte kde začít? Pak mi neváhejte psát, ráda poradím a pomůžu.