', {"client_storage":"none"});

Up Selling a Cros Selling

Online marketing » Up Selling a Cros Selling

14.1.2022, Mgr. Liliana Poláková

Pozitivní a negativní Up Sell. Pozitivní a negativní Cros Sell

Jak jsem slíbila v minulém vydání, dnes se podíváme na Up Selling a Cros  Selling, na pojmy, co to vůbec je a na praxi.

Up Selling (také Up Sell) je marketingová strategie pro zvýšení prodeje, nemyslím tím víc objednávek ale prodat dražší produkt. Tak např.,: „Přijde k Vám do obchodu paní, která shání pěkné večerní šaty, jelikož není moc velkou příznivkyni módy, rozhlíží se po šatech za 1500,- až 2000,- Kč. Řeknete jí, určitě by se k Vám hodily tyto a ukážete jí šaty, který stojí 8 000,- Kč. Pote, co si je vyzkouší  a líbí se jí, sice by si je za normálních okolnosti nekoupila ale potřebuje udělat dojem,  tak si je koupí“.

Zde se plynulé dostáváme k rozlišení Up Sellingu na pozitivní a negativní.

Pozitivní Up Selling:

 1.Zvýšili jste tržby jedním nákupem

 2. Zvýši užitek nakupujícího

 3. Prodali jste zboží, které visí ve výloze delší dobu

 4. Užitek pro Váš obchod

Negativní Up Selling:

1. Dotyčná paní už k Vám nikdy nemusí přijít (negativní přístup), tzv., win lose  transakce.

(Může se ale stát, že se záměr vydaří, v šatech zapůsobí a máte věrnou zákaznici).

2. Nezvýší užitek nakupujícího.

3. Zvýšení tržby prodávajícího atd., atp.

Snažím se vysvětlit problematiku této strategie co nejjednoduším způsobem.

K negativnímu Up Sellingu patří také to, že prodáte zákazníkovi něco, co nevyužije. Proto doporučuji aplikovat pozitivní Up Sell, za všech okolnosti, v zájmu zachování dobrých vztahů s nakupujícími a tím, že o zákazníky nepřijdete.

Cros Selling ( nebo-li křížový prodej)

Jeden konkrétní příklad, z toho pochopí každý o co se jedná:

„ Přijdete do nejmenovaného obchodu a zakoupíte si počítač, na který jste šetřili několik měsíců, no jo, jenže u kasy Vám prodejce nabízí pojištění v hodnotě za dalších x tisíc. Tak co uděláte? Řeknete si, no, spořil jsem, čekal, teď ten vytoužený PC mám ale co když mi upadne nebo mi ho někdo ukradne… Sice vyplatím další peníze, který jsem měl na xxx ale na druhou stranu mám jistotu, že mohu uplatnit reklamaci a PC mi opraví nebo dají nový. Nebuďte bláhový, nedají nový, možná se pokusí o opravu ale i tu si nejsem jistá. Každé pojištění má háček, toto nebylo ve smlouvě, tamto nebylo ve smlouvě, nemáte nárok… Tak, a teď jsme svědky 100% negativního Cros Sellu. Zákazník si příště nenechá nic doporučit a už vůbec ne ve Vašem obchodě.

Takže stejně, jako u Up Sellu, doporučuji používat i Cros Sell s pozitivními prvky.

Zajímá Vás víc? Napište mi. Pozvednu Vaše podnikání.

Komentáře

Antispamová ochrana: Napište číslo 100 slovem

Online marketing

Nepřihlášený