', {"client_storage":"none"});

Jak zvýšit obraty pomoci online marketingu?

Online marketing » Jak zvýšit obraty pomoci online marketingu?

2.12.2021, Mgr. Liliana Poláková

Správné nastavení online marketingu pro větší růst Vaší firmy

Jaké nástroje použít pro zvýšení tržeb a tím i zisku?

Podnikatele to dnes nemají lehké. Zaznamenáváme pokles obratů, to je z části způsobeno situaci s koronavirem a z části nárůstem cen energií a skokové inflace, která se blíží k hranici 6%, což je nevídané.

Nakupující se rozhodují mezi tím co nakoupí a jestli vůbec něco. Pokud nevlastníte jeden z řetězců, jako je Tesco, Lidl, Penny, Kaufland atd., tam se obraty točí v astronomických cifrách, musíte se zamyslet nad tím, jakou strategii nastavit a jak přimět zákazníka, aby nakupoval u Vás, a pokud možno, aby se vracel, jinak řečeno „zůstal věrný Vašemu obchodu“.

Pomůžou nástroje online marketingu i Vám?

Bezesporu ano, je třeba ale pečlivě promyslet, pokud se rozhodnete vydat z rozpočtu peníze na tyto aktivity. Ale než tento krok uděláte, promyslete pečlivě klady a zápory online marketingu.

Klady a zápory online marketingu

Tak si řeknete, perfektní, zaplatila/zaplatil jsem, například 50 000,- Kč, marketingové agentuře nebo jednotlivci, teď si sednu k počítači a budu sledovat, jak se pohrnou objednávky a zakázky. No kéž by. Ono to ale tak jednoduché není.  I kdyby jste do marketingu vložili 100 000,- Kč, pořád to ještě není zárukou toho, že se vše v dobré obrátí a Vy se budete „topit v penězích“. Co tedy dělat a jak?

SEO onpage

Dnes si podnikání bez kvalitního webu neumíme představit, což je správné, web je alfou a omegou Vašeho businessu. Než převezmete web, zkontrolujte, zda je správně nastavený po SEO stránce, zda je vše nastavené tak, abyste se zobrazovali ve všech vyhledávačích a vytvořili „pevný most“ mezi zákazníkem a Vámi“. Pokud nejste vidět, jako kdybyste nebyli. Takže web musí být po SEO onpage stránce dokonalý.

SEO offpage

Neméně důležitým krokem je SEO offpage. Vlastně SEO off i onpage by měly jít ruku v ruce, pokud chcete být úspěšní. Zase, ohlídejte si, jak je SEO onpage nastavené, co všechno agentura použila, kde a jak pracuje, vyžádejte si reporty, ale pozor, ne grafy s organickou návštěvnosti, sice je krásné, že Váš web zákazníci hojně navštěvují, ale pomohlo to ve zvýšení obratů? Ne? No jistě, že nepomůže. Znáte to sami, projíždíte internet, tu Vás zaujme obrázek, tu video, tu krásný popisek, znamená to, že okamžitě rozkliknete ty weby a začnete s chutí nakupovat? No asi ne. Musí to být něco, co potřebujete anebo něco, co se Vám líbí a můžete si to dovolit. To znamená, musíte při nastavení SEO offpage, stejně jako u PPC, zacílit na Vaši „krevní skupinu“.

PPC reklamy

No, zde bych řekla, kolik marketingových agentur nebo jednotlivců, tolik názorů. Jedná Vám s jistotou řekne, že musíte zaplatit reklamu 15 000,-Kč, další Vás bude přesvědčovat, že musíte zaplatit reklamu za 50 000,- Kč atd., apod. Není to pravda, pro začátek volte menší částky a to proto, aby jste zjistili jak PPC funguje směrem k Vám a zda přináší vytoužené objednávky. Takže opět – správně nastavit!

Vy si řeknete, tak, teď mi agentura všechno správně nastavila, teď se začnou dít věcí. Moc bych Vám to přála, ale tak jednoduché to nebude. Je třeba neustále pracovat na obsahu reklam, sledovat konkurenci, trh obecně, zkrátka, odvádět mravenčí práci a pak se dostaví kladné výsledky.

Facebook, Instagram a další sociální kanály

Tak co? Propagujete na sociálních sítích? A? Zvedly se obraty? No, nechci podceňovat ani jeden ze sociálních kanálů, ale stejně jako u ostatních reklam i tady musíte zacílit na Vaši „krevní skupinu“ anebo přinést zákazníkům opravdu kvalitní produkty nebo služby za opravdu zajímavé ceny.

Když to shrnu, doporučuji pečlivě zvážit která reklama, a kde, bude pro Vás tou nejefektivnější a jaký rozpočet si, pro začátek, nastavit a jak na reklamách pracovat. Je to skutečně mravenčí a nikdy nekončící práce, která se jednoznačně vyplatí. Srovnala bych to takto: firma bez online marketingu je jako loď bez plachet, bezcílně popliuje tam, kam jí vítr ponese. 

V příštím vydání se podíváme na interní chod Vaší firmy. Jak máte nastavenou ekonomickou stránku, personální, organizační a další.

Komentáře

Antispamová ochrana: Napište číslo 100 slovem

Online marketing

Nepřihlášený